Campanya "Els peixos no necessiten lents de contacte" Òptics x mÓn

Vídeo de la campanya "Els peixos no necessiten lents de contacte" posada en marxa per Òptics x mÓn (OxO), de la mà de la Facultat d' Òptica i Optometria de Terrassa i el Col·legi Oficial d'Òptics Optometristes de Catalunya (COOOC).

Lluïsa Quevedo, representant d' Òptics x mÓn a la Facultat d'Òptica i Optometria de Terrassa, ens parla en el següent vídeo sobre la campanya que s'ha posat en marxa, de la mà de la Facultat d'Òptica i Optometria de Terrassa i el Col·legi Oficial d'Òptics Optometristes de Catalunya (COOOC): "Els peixos no necessiten lents de contacte".

La campanya té com a objectiu la conscienciació, per tal que els usuaris de lents de contacte rebutjables no les llencin per l'aigüera, ja que és una font de contaminació pels oceans.

Dades sobre les lents de contacte:

• 45 milions d'usuaris a USA. El 20% llença les lents de contacte al wáter/aigüera (aproximadament 9 milions). Anualment, són 2.500 milions de lents de contacte a les plantes de tractament d'aigües residuals.
  • Reciclatge molt costós. Millor d'egradar-los: fongs, llum ultraviolada, materials biodegradables, àcids, etc.
  • Esforços de tota la indústria fabricant: RAP, paquets més petits, separar, empaquetat reciclable, reutilització, millora producció, etc.

Òptics x mÓn (OxO) és una organització no governamental sense ànim de lucre, que desenvolupa accions solidàries al tercer i quart món dins de l'àmbit professional i docent de l'Òptica i l'Optometria.

Òptics x mÓn va néixer el 1995 arran de les intervencions puntuals, de brigades d'alumnes de la Facultat d'Òptica de Terrassa (FOOT), després del conflicte dels Balcans.

La base social està integrada principalment per Òptics Optometristes, majoritàriament formats en Cooperació per al Desenvolupament i per assessors d'àmbits relacionats amb els objectius d'OXO.