Objectius, característiques i planificació docent Pla 2022

Els diplomats o diplomades en Òptica (de qualsevol pla d’estudis) i els diplomats o diplomades i graduats o graduades en Òptica i Optometria tenen accés directe al màster.

1. Objectius

L’objectiu principal del màster és formar òptics i òptiques optometristes amb un nivell acadèmic que els permeti progressar en la professió. En aquest màster es completen i amplien els coneixements i les competències del grau amb d'altres (iniciació a la recerca, especialització en les àrees pròpies, contribució a àrees properes...) que permeten elevar la carrera acadèmica formant professionals amb titulació de postgrau que duguin la professió més enllà de l’exercici professional bàsic i liderin la generació de coneixements en l’àrea. Aquests professionals i aquestes professionals seran capaços de generar valor afegit a la professió optomètrica i podran continuar la seva formació al doctorat.

Avui dia la professió optomètrica progressa conjuntament amb les disciplines que li són afins, l’òptica, l’oftalmologia, la farmacologia, la neurociència... Per aquest motiu els estudiants i les estudiants del màster necessiten rebre una formació multidisciplinària que els permeti comprendre els avenços de la professió per poder aplicar les noves tècniques i adaptar-se a les que vindran.

2. Característiques del pla d'estudis

Els estudis consten de 60 ECTS (30 per quadrimestre) i s’organitzen en matèries obligatòries (teoria i clínica), Pràctiques Acadèmiques Externes i un treball de fi de màster, tal com es descriu a la taula següent:

Mòdul Matèria ECTS

Obligatori

Optometria Especialitzada 21
Contactologia Especialitzada 7
Optometria, Salut i Patologia 10.5
Mètodes de Recerca 3.5

PAEs
Pràctiques Acadèmiques Externes* 6

TFM

TFM (treball de fi de màster)

12

60

* El pla d'estudis del màster té 6 crèdits PAEs. Aquests crèdits es poden ser reconeguts per experiència laboral i professional (1.600 hores de treball, que cal acreditar amb la vida laboral)

3. Planificació docent

• Tipus: presencial
  • Dedicació: completa i parcial
  • Llengua d'impartició: castellà

Quadrimestre
(inclou període d'exàmens)

Classes
(teoria + pràctiques)
Horari
Primer quadrimestre (setembre-gener) 2-3 dies/setmana
Matí/Tarda
Segon quadrimestre (febrer-juny) 2-3 dies/setmana

Horaris: La informació dels horaris es pot consultar a l'apartat web de calendaris i horaris.