Aliança entre la UPC i Indo per reforçar la col·laboració en l’àmbit de l’òptica i l’optometria

La UPC i Indo Optical han signat un conveni per reforçar la col·laboració en els camps de la formació, la recerca i la transferència de tecnologia en l’àmbit de l’Òptica i l’Optometria, i per incorporar l’empresa com a membre del patronat de la Facultat d’Òptica i Optometria (FOOT). En aquest marc, es convocaran els Premis Indo-UPC de recerca jove en optometria.

L’acord, signat el 29 d’octubre pel rector de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC)Daniel Crespo, i el CEO d’Indo Optical, Enric Florensa, estableix la incorporació d’un nou membre estratègic al patronat de la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT) i referma el compromís tant de la Facultat com d’Indo amb el programa d’acció social ‘Mirades solidàries’ del Centre Universitari de la Visió (CUV). Aquest programa facilita l’accés a la salut visual de persones en situació de vulnerabilitat a Catalunya. El model docent i assistencial del CUV, basat en l'aprenentatge i el servei als usuaris, que és pioner a Europa i nodreix l’activitat acadèmica de la FOOT, involucra l’administració, la Universitat, el tercer sector social i la indústria. Cada any el CUV atén més de 2.000 persones en el marc del programa ‘Mirades solidàries’.

En el marc d’aquesta nova etapa en les relacions entre la UPC i Indo, s’ha acordat convocar els Premis Indo-UPC de recerca jove en Optometria per als millors treballs de fi del màster universitari en Optometria i Ciències de la Visió de la FOOT del curs 2021-2022. La finalitat dels guardons, dotats amb un primer premi de 600 euros i un accèssit de 300 euros, és promoure la investigació científica de l’estudiantat en els camps de l'optometria i l’oftalmologia, i estimular l'estudi i el desenvolupament d'aplicacions innovadores centrades en la salut visual, sota les premisses de desenvolupament científic i aplicabilitat industrial. Concretament, es podran presentar treballs en els àmbits de la salut visual, l’Òptica oftàlmica, l’Oftalmologia, l'Optometria pediàtrica, la baixa visió, la rehabilitació visual i la instrumentació.

Joan Gispets, degà de la FOOT, afirma que "aquest conveni suma Indo al projecte acadèmic i assistencial que és el pilar més important on es recolza l’activitat de la Facultat". Aquest projecte d’aprenentatge-servei es desenvolupa al Centre Universitari de la Visió (CUV), la clínica universitària de la visió de la UPC, gràcies a la implicació d’empreses del sector de l’òptica que formen part del Patronat de la FOOT i que fa anys que hi col·laboren aportant muntures, lents oftàlmiques i de contacte per un valor superior a 90.000 euros/any. "L'acord significa recuperar per aquest projecte una empresa emblemàtica del sector que ens va acompanyar a fer els primers passos com a Facultat i com a CUV. Treballarem per tal que aquesta represa de la col·laboració entre les dues parts tingui un llarg i profitós recorregut per ambdues parts". [Declaracions de Joan Gispets en vídeo]

D'esquerra a dreta a la imatge: Joan Gispets, degà de la FOOT; Núria Tomàs, directora del CUV; Enric Florensa, CEO d'Indo; Daniel Crespo,rector de la UPC; i Noelia Garcia i Manel Espinola, d'Indo, en a l'acte de signatura del conveni