La FOOT a Expoóptica 2022

Una delegació de la FOOT, encapçalada pel degà Joan Gispets, ha visitat la fira Expoóptica, celebrada a Madrid de l’1 al 3 d’abril.

Durant la primera edició presencial d’Expoóptica des de l’inici de la pandèmia, l’equip de la FOOT ha mantingut una intensa agenda de treball per aprofundir en les relacions amb el teixit industrial del sector, que constitueix un element clau en el model acadèmic d’aprenentatge i servei que practica la facultat de Terrassa i imprescindible per garantir l’acció social del Centre Universitari de la Visió (CUV), a través del programa Mirades Solidàries.

En els contactes mantinguts, s’ha anunciat la posada en marxa de la nova seu del CUV al Campus Sud de la UPC a Barcelona a partir del curs 2022 - 2023, per impulsar la docència i la recerca en contactologia. Vinculat amb aquest projecte, s’ha informat sobre la creació de la Unitat de control de miopia del CUV, coordinada pel prof. Joan Pérez Corral.

També s’ha presentat el projecte CISViT (Cohort Infantil de Salut Visual de Terrassa), un estudi longitudinal pioner al Sud d’Europa, que caracteritzarà l’evolució de la visió i els paràmetres oculars dels infants, amb l’objectiu de prevenir els problemes de la funció visual relacionats amb el rendiment acadèmic, determinar els llindars normals per a la detecció precoç de la miopia i relacionar la funció visual amb les condicions socioeconòmica de la mostra d’infants.

Totes les empreses amb qui s’ha entrevistat la delegació de la FOOT han compartit la necessitat que el programa d’acció social del CUV Mirades Solidàries doni resposta a les necessitats visuals dels infants en situació de vulnerabilitat, mitjançant la prescripció d’ulleres, la teràpia visual i, si escau, el control de la miopia.

El projecte d’abandonament 0 per a lents de contacte impulsat per la FOOT a través d’un doctorat i les Jornades de contactologia que la facultat organitza des de fa més de deu anys també han estat a l’agenda dels temes abordats amb la indústria.

Mirades Solidàries és el programa que articula l’acció social del CUV. Des de fa 15 anys, en el marc d’un model docent d’aprenentatge i servei pioner a Europa, el CUV ha atès la salut visual de més de 22.000 persones en situació de vulnerabilitat, derivades per algun dels prop de 70 ajuntaments, consells comarcals i entitats del tercer sector social de tot Catalunya que col·laboren amb la iniciativa i amb el suport d’empreses del sector, que aporten el material necessari.

L’activitat acadèmica i assistencial de la FOOT i el CUV mobilitza anualment tres-cents estudiants i vint docents de deu assignatures, una quinzena d’empreses i seixanta cinc ajuntaments, consells comarcals i entitats del Tercer Sector Social de tot Catalunya, abastant un conjunt de municipis amb una població superior al milió i mig d’habitants.